Birgitte Skov
Klinikejer

Jeg er født i 1961 og har som Statsautoriseret fodterapeut beskæftiget mig med fodterapi på forskellig vis, siden jeg i 1986 blev uddannet på “Skolen for fodterapeuter” i København.
Efter et lærerigt år hos fodterapeut Conny Døssing i Vejle, etablerede jeg mig, i 1987, som selvstændig i Silkeborg; først på Gudenå Kurbad, og senere i et klinikfællesskab på Sanatorievej. Fra 1995 og frem til februar 2017 havde vi til huse på Estrupsgade 30.
Nu er vi på adressen Nygade 39 B
Mine interesser i klinikken, er den gode fodbehandling med fokus på forebyggende tiltag og indlæg/aflastninger.
I næsten 25 år arbejdede jeg 2 dage om ugen som konsulent på hospitaler: henholdsvis Sårcenter Viborg og Sårambulatoriet Horsens.
Arbejdet på Sårcentret/i Sårambulatoriet er et tværfagligt samarbejde mellem læger, Sårsygeplejersker, fodterapeut, bandagist og håndskomager. Det er hovedsageligt diabetiske fodsårspatienter der ses og hjælpes i det regi.
Min opgave var beskæring af sårrande, aflastning af sårområderne med indlæg, eller andre aflastende tiltag og undervisning af patienten i forebyggende tiltag for at undgå nye sår. Dertil kom kontakt til skomager/bandagist/egen fodterapeut med henblik på den varige løsning ved heling.
Jeg er på klinikken alle dage undtagen torsdag
CV
1986: Statsaut. fodterapeut, uddannet fra “Fodterapeutskolen” i København
1986-1987: Selvstændig på Klinik for fodterapi, Vesterbrogade i Vejle
1987- : Etablerer klinik i Silkeborg
1997- 2020 : Tilknyttet diabetesambulatoriet og sårambulatoriet Regionshospitalet Horsens 1 dag ugentligt
1998-1999: Trainee på Steno Diabetescenter
2000-2024 : Tilknyttet Sårcentret på Regionshospitalet Viborg 1 dag ugentligt
2008: Jeg opsiger mit ydernummer ved Regionen
